Lees in dit handige e-book 7 manieren om escalatie van conflicten te voorkomen.

Uit onderzoek blijkt dat leidinggevenden gemiddeld 27,3% van hun werktijd bezig zijn met conflicthantering.
Dit kan variëren van iemand op iets aanspreken tot aan het in goede banen leiden van een groter probleem.
Voor leidinggevenden zijn de resultaten van hun tijdsinvestering bij conflicten vaak niet erg bevredigend.
In de praktijk blijkt namelijk, dat in 81,2% van de gevallen een conflict niet tijdig wordt h(erkend). Vervolgens wordt er in veel gevallen niet op de juiste manier mee omgegaan, waardoor de situatie snel en onnodig kan escaleren.

Redenen voor te laat of helemaal niet ingrijpen bij gedoe of conflicten:

  • Het conflict wordt niet of te laat door jou (h)erkend;
  • Je hebt bedacht dat het conflict ‘vanzelf’ wel overwaait, oplost;
  • Je hebt moeite met het aanspreken van personen en/of twijfelt over de juiste aanpak;
  • Je vaardigheden op dit gebied zijn onvoldoende en hebben niet het gewenste resultaat;
  • Je wilt zelf niet betrokken raken bij een conflict en loopt er soms letterlijk van weg;
  • Je hebt (voor)oordelen over medewerkers of collega’s;
  • Je vindt het lastig om je neutraal te positioneren tussen het bedrijfs- en individuele belangen;
  • Je bent bang voor je reputatie of carrière: je wilt niet gezien worden als incompetent of onsympathiek.

Dus hoe pak je het zelf aan en los je het samen op?

Schrijf je hieronder in, na de bevestiging van je inschrijving ontvang je het e-book!

Lees hoe je de eerste stappen kunt zetten naar een meer conflictvrije werkvloer!