EENDAAGSE COMMUNICATIETRAINING EERSTE HULP BIJ MOEILIJKE GESPREKKEN

Eerste Hulp bij Moeilijke Gesprekken is een leerzame en effectieve 1-daagse communicatietraining voor (hr)managers, leidinggevenden en MKB ondernemers die in hun werk regelmatig te maken hebben met ingewikkelde communicatie met medewerkers of collega’s. In de communicatie met anderen kunnen er momenten zijn dat cruciale gesprekken niet gevoerd worden of niet verlopen zoals je zou willen.

In deze training leer je allereerst wat jouw conflicthanteringsstijlen zijn en hoe je die kunt inzetten om slimmer en effectiever te communiceren met de ander. Jouw stijlen bepalen namelijk hoe anderen op jou reageren. Door inzicht in je stijlen, helpt het je bij het bewust aanpassen van je communicatiegedrag. Dit zorgt ervoor dat je beter kunt omgaan met weerstanden of met een (dreigend) conflict op de werkvloer en dat je in staat bent om een verhit gesprek terug te brengen naar een opbouwende dialoog. Theorie en praktijkoefeningen wisselen elkaar af. De volgende onderwerpen komen aan bod:

 

  • conflicttheorie en escalatiemechanismen
  • onderzoeken van de eigen conflicthanteringsstijlen TKI®
  • de basis aanleren van niet-bedreigende gesprekstechnieken

Herken je dit?

  • In je werkomgeving heb je van tijd tot tijd te maken met ingewikkelde communicatie of ongewenst gedrag;
  • Je vindt het lastig om mensen (op de juiste manier) aan te spreken op hun houding of gedrag;
  • Je stelt het bespreken van cruciale zaken en aanspreken uit en daar heb je zo je eigen redenen voor…
  • Je doet er wél iets mee maar dit heeft geen effect of niet het gewenste resultaat;
  • Je bent bang voor escalatie van het probleem en vraagt je af hoe je hier snel grip op kan krijgen.

 

Dit leer je tijdens deze training:

  • wat jouw prominente conflicthanteringsstijlen (TKI®) zijn, wat de invloed daarvan is op hoe je communiceert en hoe je jouw stijlen, afhankelijk van de situatie, effectief kunt inzetten en te laten matchen met de stijl(en) van anderen;
  • het (h)erkennen en van toenemende spanning binnen de communicatie en wat je daar zelf in positieve zin aan kunt doen;
  • waarom regie houden bij lastige gesprekken en conflicthantering zo belangrijk is;
  • de basis van niet-bedreigende gesprekstechnieken om in verbinding te blijven met de ander en zaken te de-escaleren.

 

Dit levert deze training jou op:

  • Kennis en inzicht in de conflictdynamiek en de psychologische drijfveren bij conflicten.
  • Inzicht in je conflicthanteringsstijlen en hoe je deze kunt inzetten voor een meer effectieve en opbouwende communicatie in je gesprekken.
  • Je durft met meer zelfvertrouwen lastige gesprekken aan te gaan en je weet hoe je de rust weer terug kunt brengen in het gesprek.

 

Bij deze training is inbegrepen:

  • TKI® Assessment     
  • Werkboek met opdrachten                                     
  • Lunch, koffie en thee (geef evt. dieetwensen door bij aanmelding
  • Groepsgrootte: vanaf 4 tot 14 deelnemers
  • Kosten € 297 excl. BTW
  • Locaties: deze training kan ook via open inschrijving worden gevolgd in Alkmaar, Haarlem en Beverwijk.

De eerstvolgende training met open inschrijving is op 18 oktober 2019 in Alkmaar.

 

Print Friendly, PDF & Email

“Wat een inhoudelijk goeie training! Het heeft me veel inzicht gegeven in mijn eigen communicatiehouding en handvatten gegeven bij conflictgevoelige momenten. Privé kan ik er zeker ook wat mee”.  -Sr. medewerker accountantskantoor-

“Madeleine draagt de materie over zonder te vervallen in ingewikkeld jargon. Prettig zijn de voorbeelden uit de praktijk. Voor mij was dit een heel interessante en waardevolle training”.  -Eigenaresse horecabedrijf-

“Na de training “Eerste Hulp bij Moeilijke Gesprekken” heb ik meer inzicht gekregen in hoe mijn reacties zijn in conflictgevoelige situaties en wat ik daar nu voor mezelf in kan veranderen.  Met name het conflicthanteringsassessment TKI® heeft mij heel veel inzicht gegeven in hoe ik reageer op de ander en wat ik daarin kan verbeteren. Ik waardeer de training en de trainer met een 8,5!”

-Janneke Blankendaal, Sr. paraveterinair-

“Ik ben deze training gaan doen omdat ik regelmatig botste met mijn leidinggevende. Door deze waardevolle training ben ik mij meer bewust geworden van mijn eigen rol in de communicatie met anderen. Ik heb deze dag de juiste tools aangereikt gekregen om mijn communicatie beter voor mezelf en anderen te laten werken”. 

-Ruud v Oppenraaij, Sr. Medewerker Jumbo Foodmarkt-